woensdag 3 september 2014

Writers Wednesday #5 - Jojo Moyes


In Writers Wednesday wordt wekelijks aandacht besteed aan bekende en minder bekende auteurs. Deze week aandacht voor Jojo Moyes. Afgelopen week las ik voor het eerst een boek van haar, en dit smaakte zeker naar meer. Reden genoeg om me eens in deze auteur te verdiepen.
                              
Bron: Website
Over Moyes:
Jojo Moyes (1969) is een Britse auteur bekend van onder haar boek Voor jou (Me before you). Naast auteur is ze tien jaar journalist geweest, hoofdzakelijk voor The Independer. Haar man is ook journalist, en samen hebben ze drie kinderen. Moyes heeft zich sinds 2002 fulltime op het schrijverschap gericht. Ze schrijft haar boeken vanuit haar huis in Essex. (Bron)

Over haar boeken:
Jojo Moyes debuteerde in 2002 met haar boek Sheltering Rain. Daarna volgde nog 11 boeken, waarvan de laatste (The One Plus One) eind september in Nederland uitgebracht wordt. Moyes won twee keer de Romantic Novelist's Award en haar boek Me Before You werd genomineerd voor Boek van het Jaar bij de UK Galaxy Book Award. Dit boek (Nederlandse titel: Voor jou) is waarschijnlijk haar meest bekende boek die inmiddels wereldwijd meer dan 3 miljoen keer over de toonbank ging.


Voor jou is dan ook meteen het boek waardoor ik bekend werd met Jojo Moyes. Ik las het afgelopen week en was er zeker van onder de indruk. Het onderwerp heeft een gevoelig en diepgaand thema welke het verhaal zeker een extra lading meegeeft. Dit in combinatie met de gevoelige en meeslepende schrijfstijl maken het geheel een erg goed opgebouwd verhaal dat zowel hartverwarmend als hartverscheurend is. Na deze aangename kennismaking met Moyes ben ik zeker van plan om nog meer van haar te gaan lezen. 

Bibliografie:
  • Sheltering Rain (2002)
  • Foreign Fruit (2003) 
  • The Peacock Emporium (2004)
  • The Ship of Brides (2005)
  • Silver Bay (2007)
  • Night Music (2008)
  • The Horse Dancer (2009)
  • The Last Letter From Your Lover (2010)
  • Me Before You (2012)
  • Honeymoon In Paris (2012)
  • The Girl You Left Behind (2012)
  • The One Plus One (2014)
Koop haar boeken op bol.com

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...