vrijdag 5 september 2014

Do or Don't #2 - Kernjury NS publieksprijs


Het is weer zover! Sinds 2 september kun je jezelf weer aanmelden voor de Kernjury van de NS publieksprijs. Iedereen vanaf 18 jaar kan zich hiervoor aanmelden en de aanmeldperiode loopt tot en met 28 september. Op 23 oktober 2014 wordt de Kernjury geïnstalleerd.

Wat houdt het in?
Jaarlijks wordt er met de NS Publieksprijs een 'Boek van het jaar' verkozen. Hierbij gaat het om oorspronkelijk Nederlandstalig werk. Het is een publieksprijs en iedereen kan dan ook stemmen in de periode van 22 oktober tot en met 18 november 2014. Op 19 november zal vervolgens de winnaar bekend gemaakt worden.


Door een groep boekverkopers en bibliothecarissen wordt een selectie gemaakt van 6 nominaties. De Kernjury (die bestaat uit een 275 leden als afspiegeling van het Nederlandse lezerspubliek) ontvangen deze zes genomineerde boeken om te lezen, en om vervolgens hun onderbouwde stem uit te brengen. Als je bovendien de meeste lezers weet te mobiliseren om te stemmen kun je ook nog eens bekroond worden tot Leesambassadeur, wat gepaard gaat met een mooie prijs.

Do or Don't?
Eerdere jaren heb ik meerdere malen een poging gewaagd om in de Kernjury terecht te komen. Helaas tot noch toe zonder succes. Maar voor de echte boekenliefhebbers is dit natuurlijk wel een mooie kans! Je krijgt de zes genomineerde boeken en kunt meebepalen in het Boek van het Jaar 2014. Hoe tof is dat?

Voor mij is het dit jaar echter een Don't. Binnen nu en enkele weken wordt ik mama, dus mijn leven zal precies rond deze Kernjury periode al genoeg op zijn kop staan. Niet het juiste moment om dan ook nog eens een Kernjury-rol op me te nemen. Maar in de toekomst wil ik zeker weer een poging wagen!

Meld jij je aan voor de Kernjury?

Meer informatie en aanmelden kan via de website van de NS Publieksprijs.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...