maandag 11 augustus 2014

Augustus boekfoto uitdaging dag 6 t/m 11

Op de blog van Serendipity Books loopt deze maand de 31 dagen boekfoto uitdaging. Bij iedere dag in de maand augustus hoort een opdracht, welke je op de afbeelding hiernaast kunt zien. Via Facebook en Twitter plaats ik al elke dag de foto die bij die dag hoort. Eerder zag je op mijn blog al een overzicht van dag 1 t/m 5 voorbij komen. Vandaag het overzicht van dag 6 t/m 11.
 
Dag 6: Een boek dat je verdrietig maakt
Hierbij viel mijn keuze op een van de bekendste boeken van dit moment: Een weeffout in onze sterren (John Green). Je kon eerder ook al over dit boek lezen in Movie Monday #1. Bij dit boek zal iedereen wel even een traantje (of meerdere) moeten wegpinken.

Dag 7: Een boek dat je aan het lachen maakt
Marley & Me door John Grogan is een heerlijk vermakelijk boek en valt dan ook zeker in de categorie 'een boek dat je aan het lachen maakt'. Net als de verfilming, trouwens.

Dag 8: Een boek wat je verraste
De naakte mens van Desmond Morris heeft mij absoluut positief verrast. Ik was jaren geleden in de bibliotheek op zoek naar een heel ander boek, toen ik bij toeval tegen deze aanliep. Ik had hem mee naar huis genomen, en wat bleek: het was echt een vermakelijk boek. Desmond Morris kan echt heerlijk vertellen!

Dag 9: Een boek dat tegenviel
Een boek dat tegenviel is voor mij toch wel 'Echte mannen eten geen kaas' door Maria Mosterd. Toen dit boek uitkwam was er veel over te doen en kreeg het veel aandacht op o.a. televisie. De manier waarop dat het uitgelicht werd, gaf mij zeker wel de nodige verwachtingen. Viel dat even tegen toen ik het verhaal zelf ging lezen.
Dag 10: Favoriete schrijver
Het antwoord hierop heb ik eerder al aangegeven in Writers Wednesday #1. Mijn favoriete schrijver is Jodi Picoult. Ze schrijft erg goed onderbouwde verhalen over interessante onderwerpen, met diepgang en altijd boeiend en meeslepend.
 
Dag 11: Favoriete kinderboek
Als kind zijnde las ik altijd al erg veel, en er zijn dan ook veel kinderboeken die ik met plezier gelezen heb. Maar als ik terugdenk aan een favoriet kinderboek, is 'Hummeltje' toch wel het eerste boek wat in mijn hoofd opkomt. Ik heb deze vroeger volgens mij ontelbare keren gelezen.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...