donderdag 21 augustus 2014

Augustus boekfoto uitdaging dag 17 t/m 21

Op de blog van Serendipity Books loopt deze maand de 31 dagen boekfoto uitdaging. Bij iedere dag in de maand augustus hoort een opdracht, welke je op de afbeelding hiernaast kunt zien. Via Facebook en Twitter plaats ik al elke dag de foto die bij die dag hoort. Eerder zag je op mijn blog al overzichten van dag 1 t/m 5, dag 6 t/m 11 en dag 12 t/m 16 voorbij komen. Vandaag het overzicht van dag 17 t/m 21.

Dag 17: Meest romantische boek dat je gelezen hebt
Ook bij deze opdracht stond ik weer voor mijn boekenkast te dubben. Ik kwam tot de conclusie dat ik heel veel boeken hem, maar slechts enkelen die ik echt als 'romantisch' zou kunnen bestempelen. Uiteindelijk kwam mijn oog terecht op de boeken van Nicholas Sparks. Dat is toch wel een schrijver die zich kenmerkt in romantische verhalen. Vandaar dat ik voor een van zijn boeken gegaan ben.
Dag 18: Een boek dat je al heel lang wilt lezen maar niet aan toe komt
Ik luister al sinds jaar en dag naar de muziek van Shania Twain. Ik heb haar concert bezocht, een la vol met CD's en DVD's van haar muziek en ben zelfs getrouwd op een van haar liedjes. Toen er een boek over/van haar uitkwam mocht die dan ook uiteraard niet in mijn collectie ontbreken. Tot nu toe staat die echter al die tijd klaar tussen mijn 'nog-te-lezen' boeken en ben ik er nog steeds niet aan te gekomen om er daadwerkelijk een bladzijde om te slaan.

Dag 19: Een boek dat verfilmd is
In deze categorie kun je wel zeggen, de keuze is reuze. Genoeg boeken in mijn boekenkast die verfilmd zijn. Ik heb voor vandaag gekozen voor 'de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween' door Jonas Jonasson. Dit boek is in mei in de bioscoop verschenen en werd genomineerd voor de Parel (publieksprijs beste boekverfilming, niet gewonnen). Je kunt meer over deze boekverfilming lezen in Movie Monday #3.
Dag 20: Het boek met de mooiste kaft
Moeilijk moeilijk. Ik merkte dat ik niet zo kieskeurig ben eigenlijk, wat betreft de cover van een boek. Ik heb nu dit boek van Kristin Hannah uitgekozen, omdat het wel laat zien wat mij wel zou aanspreken in covers. Een rustige achtergrond, rustige kleur met een mooi kleurcontrast daar tegenover. Niet te veel drukte, gewoon een enkele afbeelding als achtergrond.
Dag 21: Het boek met de lelijkste kaft 
Tegenover de mooiste kaft staat natuurlijk de lelijkste cover. Tsjah, als ik van covers met een wat rustige uitstraling hou, dan spreekt het redelijk voor zich dat ik drukke covers zeker minder aantrekkelijk vind. Zoals deze cover van 'Van je familie moet je het hebben'. Zeker niet iets wat mij aanspreekt, teveel poespas. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...